tirsdag den 11. november 2014

Udviklingen

Så jeg tilbage som blogger efter en lille pause. Nogle kloge hoveder havde klippet lidt i internetkablet, hvilket resulterede i NO internet! Efter 3-4 kabelarbejder og laaaaang tid lykkedes det endelig og få internettet til og virke igen. Selvom det har været rigtig irriterende uden internet, indså jeg at internettet bliver brugt til mange ting i dag. Lige fra spil, film, opskrifter og hyggesurfing. Uden internet var ingen af de fancy elektronik meget værd. Børnene kedede sig lidt. Samtidig var det svært, at forklarer dem, at de vante ting kunne ikke lade sig gøre når internettet ikke virkede.
Dette katastrofale periode, minder mig om et sommerhus udflugt jeg var på sammen med min søn for nogle år siden. Før jeg mødte min dejlige mand. I dette sommerhus var der tv og VHS-afspiller samt en masse Disney film. Drengen var selvfølgelig vild efter og se en masse Disney film. Efter vi så den ene film, var min lille purk ivrig efter og se den forfra, hvilket resultere i, at jeg skal ’spole’ dette bånd. I denne hurtig udviklende verden, var det en krig for mig at forklarer min lille dreng; Vi nødt til og vente til båndet spoler færdig.
 Det var ud over hans opfattelse, at man rent faktisk skulle vente på, at båndet spolede. Han var vant til der bliver trykket på ÉN knap, så starter filmen forfra. Da gik det op for mig hvor hurtigt denne moderne verden udvikler sig hele tiden
selvom alt omkring os udvikler sig, er der visse ting man stadig holder af. Såsom gammeldags æblekage med æblekagerasp og dejlig vanilje-flødeskum. Intet som dette simple dessert, som kan hygge spises når som helst på dagen. Skål for efterårshygge (uden for meget kulde). 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar