onsdag den 17. september 2014

Ravioli

Selvom solen skinner dejligt, er der stadig køligt i dag. Forsøger på at nyde solen så meget som muligt, inden efteråret tager over. Jeg er nok ikke den eneste, der ikke er helt klar til efterår og vinter. Det er nu lidt sørgeligt, når man står med en kop kaffe i hånden og ser ud mod haven, hvor gule blade stille falder mod jorden. Fuglene flyver sydpå og sommer kjolerne skal bagerst i skabet. Efteråret er rundt om hjørnet. Sofahygge, suppe og rodfrugter på vej. Det må da være lidt positivt, og dog ikke. Men i Danmark er vi vel vant til lidt af hvert slags vejr, uden det er ekstremt.
Selvom jeg er født og opvokset i Danmark, som anden generationsindvandre med en tamilsk baggrund, hader jeg stadig kulde og sne.
 Der må være to forklaringer: enten ligger det i mine gener, ellers har jeg et lille varmt hjerte, som bare SKAL holdes varmt.

Det danske og det indiske køkken fylder meget i mit liv. Udover det er jeg meget fascineret af det italienske køkken. Pizza har fyldt meget af min barndom, det er jeg vokset fra, så det er meget sjældent vi får pizza herhjemme. Pasta får vi til gengæld tit. Utraditionelle retter med de forskellige pasta arter, nyder jeg at lave. Denne gang er det frisk Ravioli med ost. Frisk Ravioli kan blandes med en hvilket som helst slags pesto. Pestoen ville være nok i sig selv, men man kan sagtens blande det med grøntsager også. Denne ”hurtig” omgang Ravioli er blandet med hjemmelavet basilikumpesto, ærter og en squeeze fløde. Og ikke mindst en ordentlig omgang Parmesan ost. Hel parmesan ost, i stedet for revet i pose. Parmesan ost som er revet i poser, er rester som bliver kørt igennem maskinen og pakket. Så for guds skyld køb i blokke og lade dem ligge tætpakket i køleskabet. Parmesan osten kan give ’flavour ’  til enhver pastaret.
Nyd solen, så længe det muligt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar